Właśnie czytasz

9 wskazówek, jak czuć się świeżo w każdą pogodę

22987  
Udostępnij: 

9 wskazówek, jak czuć się świeżo w każdą pogodę

Każdy z nas lubi czuć się świeżo bez względu na to, czy za oknem jest upalne lato czy też mroźna zima, jednak w upalne dni ten temat do mnie regularnie powracał. W Internecie znalazłam mnóstwo porad, których zastosowanie powinno sprawić, że łatwiej jest przetrwać gorące lato i sprawdziłam, co działa, a co jest tylko obietnicą bez pokrycia. Ciekawi wyników?

15. 6. 2022 3 Min czytania Redakcja
9 wskazówek, jak czuć się świeżo w każdą pogodę

Chociaż pocenie się dla wielu z nas jest nieprzyjemne, to jest ono pozytywną funkcją naszego organizmu: jeśli nasze ciało zaczyna się przegrzewać, to automatycznie wytwarza pot i w ten sposób naturalnie reguluje temperaturę. Dodatkowo poprzez ten proces nasz organizm pozbywa się szkodliwych substancji, które w nim zalegają.

Ja jednak przez długi czas zmagałam się z nadmierną potliwością, która w moim przypadku związana była z problemami zdrowotnymi i dopiero odpowiednie leczenie pozwoliło mi zminimalizować nieprzyjemne objawy. Zaczęłam też interesować się różnymi naturalnymi sposobami, które są doskonałym uzupełnieniem leczenia farmakologicznego prawdziwej przyczyny moich problemów. Kilka prostych nawyków sprawiło, że czuję się o wiele lepiej i lepiej znoszę upalne dni.

9 wskazówek, jak latem czuć się świeżo

Przeszukałam zakamarki Internetu, dużo testowałam i na koniec wybrałam 9 porad, które moim zdaniem są warte wypróbowania.

1. Liście szałwii

Szałwię hodujemy w ogrodzie, więc często zrywam jej liście i robię z nich herbatę. Ale bądź ostrożna: nie należy używać jej przez dłuższy czas lub w dużych ilościach. Na spocone dłonie pomaga bezpośredni okład z liści szałwii, który zapewnia cudowne efekty.

2. Jesteś tym, co jesz… I co pijesz

Im zdrowsza dieta, tym lepiej. Nie tylko z powodu nadmiernej potliwości staram się unikać niezdrowej i przetworzonej żywności. Choć brzmi to trochę dziwnie, jeśli nie uzupełnisz wystarczająco płynów, będziesz się bardziej pocić. Piję dużo czystej wody i ograniczam alkohol oraz kawę, które wypłukują organizm z istotnych dla niego mikroelementów.

▶▶ Sprawdź też: Dlaczego piję wodę z kranu?

3. Klasyka w formie antyperspirantów

Antyperspirantów, mam nadzieję, nie muszę chyba przedstawiać. Niektórzy używają ich na co dzień, dla innych jest to gadżet pomocny od święta. W ostatnich latach sięgałam po te naturalne, które nie zawierają szkodliwych chemikaliów, ale Ty bądź przygotowana na to, że przez jakiś czas możesz szukać tego idealnego dla siebie produktu. Wydaje mi się, że to, co działa na jednego, niekoniecznie musi mieć ten sam efekt u drugiego. Zanim znalazłam odpowiedni dla siebie kosmetyk, minęło trochę czasu. Naturalne antyperspiranty trochę słabiej sprawdzają się podczas zajęć sportowych, przy których pocimy się bardziej.

Aplikuj poprawnie

Bardzo ważne jest prawidłowe stosowanie antyperspirantu. Skóra powinna być sucha, więc uważaj na pośpieszną aplikację zaraz po porannym prysznicu.

4. Blokery potu

Oprócz klasycznych antyperspirantów, sprzedawane są również tzw. blokery potu. W rzeczywistości działają dokładnie tak samo jak antyperspiranty, ale przez dłuższy czas — zwykle ich skuteczność trwa do kilku dni. Różnica dotyczy również aplikacji. W przypadku zwykłych antyperspirantów często stosuje się je rano lub w ciągu dnia, natomiast blokery potu zaleca się stosować co kilka dni przed snem. Najbardziej znane marki na naszym rynku to Etiaxil i Medispirant — próbowałam obu i naprawdę działają. Osobiście jednak polecam używać ich okazjonalnie.

5. Wybieram odpowiednie ubrania

Dużą rolę odgrywa również to, co nosimy. Ja staram się wybierać naturalne materiały, bo jak tylko ubiorę coś ze sztucznej tkaniny, to po chwili leje się ze mnie pot. Dlatego wybieram bawełnę i len, które zwłaszcza latem są bardzo przyjemne w noszeniu.

▶▶ Sprawdź też: Czym jest biobawełna?

6. Babska rada o imieniu ocet jabłkowy

Skoro była już mowa o szałwii, nie mogę pominąć octu jabłkowego, który słynie z tego, że zwęża pory. Wystarczy, że nałożysz go trochę na wacik i posmarujesz nim pachy. Byłam zaskoczona, ale w moim przypadku to naprawdę zadziałało.

▶▶ Sprawdź też: Przepis na domowy ocet jabłkowy

7. Botox

Kiedy ktoś naprawdę nie wie, co zrobić z nadmierną potliwością, często wybiera botox, który wstrzyknięty w odpowiednie miejsca może hamować aktywność gruczołów potowych. Muszę się jednak przyznać, że jeszcze tego nie próbowałam.

8. Staram się unikać stresu

Myślę, że każdy z nas pamięta odpytywanie przy tablicy, wygłaszanie prezentacji przed dziesiątkami osób lub koniec studiów, gdy byliśmy narażeni na wysoki poziom stresu. I właśnie to może powodować nadmierne pocenie się. Chociaż naprawdę trudno jest na to wpłynąć, staram się unikać takich sytuacji. Nie mówię, że powinnaś zrezygnować z edukacji, ale staraj się ograniczyć stresujące sytuacje do minimum. Pomocne są również ćwiczenia oddechowe i różnego rodzaju medytacje.

▶▶ Sprawdź też: Trening oddechu, który pomaga w stresowych sytuacjach

9. Uzupełniłam magnez

Brak magnezu również może powodować nadmierną potliwość. Jeśli nie wiesz, co robić, spróbuj włączyć do swojej diety pokarmy o wysokiej zawartości magnezu. Mogą to być np.: banany, rośliny strączkowe, nasiona czy orzechy.

Pocenie się jest naturalną odpowiedzią naszego organizmu na wysoką temperaturę. Nie warto za wszelką cenę normalizować tego naturalnego procesu, ale jeśli zmagasz się z nadmierną potliwością, przede wszystkim warto w pierwszej kolejności odwiedzić specjalistę i zdiagnozować przyczynę problemu. Powyższe porady można stosować jako uzupełnienie leczenia, ale z pewnością nie mogą go zastąpić.

Ciesz się latem pełnym słońca

Ciesz się latem pełnym słońca

Zajrzyj do najnowszej kolekcji na tchibo.pl i wybierz swój nowy, letni outfit w najmodniejszych pastelowych kolorach!

Do sklepu internetowego
Jeśli podoba Ci się ten artykuł, może Cię też zainteresować
Kolejne artykuły