Właśnie czytasz

Ciesz się pięknym ciałem (nie tylko latem)! 6 sposobów na ekspresową poprawę jego kondycji i wyglądu

7541  
Udostępnij: 

Ciesz się pięknym ciałem (nie tylko latem)! 6 sposobów na ekspresową poprawę jego kondycji i wyglądu

Niezależnie od tego, czy w tym roku uda Ci się wybrać na dalekie albo też bliższe plaże, czy wskoczysz w bikini i będziesz opalać się na leżaku na własnym balkonie lub w przydomowym ogródku, ładne i zadbane ciało nie powinno być wyłącznie Twoim marzeniem, ale Twoim celem.

4. 6. 2021 7 Min czytania Justyna Moraczewska
Ciesz się pięknym ciałem (nie tylko latem)! 6 sposobów na ekspresową poprawę jego kondycji i wyglądu

Nic nie uskrzydla kobiety tak, jak przekonanie o swoim świetnym wyglądzie. Nic nie dodaje jej większej pewności siebie i nie pozwala z taką lekkością podbijać świata, jak zadowolenie ze swojego odbicia w lustrze. I tak naprawdę nie ma znaczenia, czy wybierasz się na plażę czy też nie – dzisiaj chcę Cię przekonać, że warto pokochać swoje ciało i systematycznie o nie dbać. Ono na to naprawdę zasługuje.

Poczucie pewności siebie wynika z wewnętrznego przekonania, a nie tylko z oceny innych

Pięknym ciałem możesz cieszyć się we własnym domu. I choć zbliżający się czas letnich wakacji jest tylko pretekstem do rozpoczęcia intensywniejszego dbania o swoje ciało, to regularna troska o nie jest przyjemnym obowiązkiem przez okrągły rok.

A przy odrobinie konsekwentnego wysiłku każda z nas może stać się najlepszą wersją samej siebie i poczuć się świetnie. Co to oznacza? Twój poziom pewności siebie poszybuje w górę, a kryterium poszukiwania sukienki zmieni się z „Czy w to wejdę?” na „Podoba mi się!”. A ostatecznie okaże się, że będziesz wyglądać świetnie nawet w wakacyjnych ubraniach sprzed dwóch sezonów. Będziesz miała też więcej energii i siły, aby zmierzyć się ze wszystkimi przeciwnościami losu, a Twoja kondycja poprawi się, co zauważysz nawet podczas prozaicznych, codziennych czynności. Dodatkowo wzmocnisz swoją odporność i staniesz się zdrowsza, a poczucie Twojej własnej atrakcyjności wpłynie na relacje – również te intymne – z partnerem. Mam wyliczać dalej? To chyba zbędne.

6 kroków do piękniejszej i zdrowszej wersji siebie

Gdy temperatury za oknem rosną, a słońce coraz mocniej i dłużej zagląda nam przez okna, warto pamiętać o tym, że w tym czasie skóra ma zupełnie inne potrzeby, niż w kilku ostatnich, chłodnych i mokrych miesiącach. O czym więc należy pamiętać?

Nawadnianie

Około 20% wody obecnej w całym ciele znajduje się w skórze – to naprawdę bardzo dużo. Co najistotniejsze, od 60% do 70% tej wody znajduje się w skórze właściwej, czyli jej kluczowej warstwie, która odpowiada za strukturę, kondycję i młody wygląd. Odwodniona skóra traci elastyczność i sprężystość, staje się narażona na szybsze pojawianie się zmarszczek oraz ma większą skłonność do powstawania przebarwień i „pajączków”. Żaden krem, nawet ten najdroższy za „miliony monet”, nie pomoże, jeżeli skórze zwyczajnie brakuje wody.

Picie około 2 litrów wody dziennie to absolutne minimum, a precyzyjniej przyjmuje się, że każdego dnia powinno się wypić 1 litr wody na każde 30 kg masy własnego ciała. Pamiętaj o tym, żeby zawsze mieć przy sobie butelkę albo bidon z wodą, a także pić ziołowe herbaty i napary.

Szczotkowanie na sucho

Masowanie ciała na sucho szczotką z naturalnego włosia to najkrótsza droga do jędrniejszej i gładszej skóry. Szczotka ta nie tylko złuszcza martwy na skórek, ale jej stosowanie połączone z odpowiednim masażem zapewnia dobrą cyrkulację krwi i jak żaden inny zabieg pielęgnacyjny, pomaga zniwelować cellulit. Już po dwóch tygodniach regularnego szczotkowania ciała zauważysz, że skóra stała się gładsza, jędrniejsza i bardziej napięta. Ważne żeby robić to systematycznie, a najlepiej codziennie, przez kilka minut.

Masuj ciało okrężnymi ruchami w kierunku serca – od stóp aż do uszu. Bezpośrednio po masażu wszystkie aplikowane kosmetyki do ciała lepiej się wchłaniają, a ich działania będzie o wiele skuteczniejsze, dlatego właśnie wtedy warto nałożyć balsam ujędrniający, wyszczuplający lub antycellulitowy.

▶▶ Sprawdź też: Szczotkowanie ciała

Naprzemienne prysznice

Na początku może być trudno się przełamać i wyjść ze strefy komfortu, zwłaszcza jeśli jesteś zwolenniczką gorących kąpieli. Niemniej ciepły prysznic z zimnym finałem to nie tylko ekspresowy sposób na napięcie skóry, jej ujędrnienie i wygładzenie, ale też na widoczne uniesienie biustu i pupy. W ten sposób pobudzisz krążenie krwi i metabolizm komórek. Podczas zmiany temperatury naczynia krwionośne rozszerzają się, dzięki czemu krew lepiej dociera do narządów wewnętrznych, usprawnia ich pracę i pomaga skutecznie usuwać toksyny z organizmu.

To również ożywienie i wzmocnienie funkcji układu odpornościowego, naczyniowego i nerwowego. Jedną z zalet naprzemiennego prysznica jest łagodzenie zmęczenia i redukcja stresu. Najzwyczajniej w świecie mówiąc, w efekcie poprawia on nie tylko kondycję ciała, ale i nastrój!

Odpowiednie nawilżenie

Tylko optymalnie nawilżona skóra będzie wyglądać atrakcyjnie, zatem codzienne używanie silnie nawilżającego balsamu to absolutna podstawa. Pamiętaj o nim po każdej kąpieli lub prysznicu. Oprócz preparatów nawilżających, warto stosować takie, które między innymi podnoszą temperaturę skóry, pobudzają metabolizm w jej głębszych warstwach i wspierają rozbijanie komórek tłuszczowych, jednocześnie stymulując produkcję kolagenu i elastyny.

Używasz retinoli? Latem musisz trzymać się jednej zasady


Choć retinole znane są ze swoich korzystnych właściwości – rozjaśniają przebarwienia, wygładzają zmarszczki i są dobre dla skóry trądzikowej, latem mogą powodować nadwrażliwość skóry. Nie musisz z nich całkowicie rezygnować, ale pamiętaj, aby regularnie stosować krem z filtrem, który będzie chronił Twoją skórę przed negatywnym wpływem promieni słonecznych.

W sklepach należy szukać kosmetyków zawierających organiczną bądź zieloną kawę lub L-karnitynę (poprawiają krążenie) i zieloną herbatę (poprawia metabolizm). Ich działanie wspomoże solidny masaż pobudzający krążenie, który ułatwi wniknięcie substancji aktywnych w głąb skóry: możesz go wykonać antycellulitowym masażerem po aplikacji produktu lub zastosować szczotkowanie skóry na sucho przed kosmetykiem, o czym pisałam wyżej.

Peeling

Podstawą jest dokładne i regularne oczyszczanie skóry – należy pamiętać, że latem jest ona bardziej narażona na zanieczyszczenia i zapychanie się porów – zwłaszcza posiadaczki tłustej cery powinny o tym pamiętać.

Regularne usuwanie martwych komórek naskórka jest niezbędne do zachowania dobrej kondycji skóry, a konkretnie jej młodego wyglądu. Z wiekiem skóra coraz wolniej się odnawia i najzwyczajniej potrzebuje pomocy w usuwaniu warstwy martwych komórek, które blokują powstawanie tych nowych w głębszych warstwach skóry i ich stopniowe wędrowanie ku górze. Niestety warstwa rogowa jest idealnie gładka tylko u niemowlaka. Złuszczanie skóry to jej odmładzanie, mobilizowanie i dopingowanie. Dzięki niemu skóra staje się jaśniejsza, jędrniejsza i bardziej napięta. Masaż ścierającymi drobinkami pobudza mikrokrążenie oraz cyrkulację krwi i limfy, a dobrze ukrwiona skóra sprawniej zaopatruje się w tlen i składniki odżywcze. Dzięki temu nabiera zdrowego, pełnego energii wyglądu. Tylko dobrze oczyszczona (czyli złuszczona) skóra jest gotowa na przyjęcie dobroczynnych składników kosmetyków pielęgnacyjnych, które właśnie wtedy mają szansę naprawdę zadziałać.

Dodatkowy bonus to fakt, że regularnie stosowany peeling eliminuje problem wrastających włosków. Granulki w większości gotowych kosmetyków złuszczające to grudki soli lub cukru, z czego te drugie są delikatniejsze (polecane dla skóry wrażliwej, skłonnej do podrażnień i zaczerwienień). Jeśli zależy Ci na dodatkowym pobudzeniu mikrokrążenia i działaniu antycellulitowym, warto sięgnąć po preparat na bazie zmielonych ziaren kawy. Taki peeling możesz z powodzeniem zrobić w domu sama, wykorzystując całkowicie wyschnięte fusy z zaparzonej kawy. Wystarczy dodać do nich pół szklanki wybranego olejku (np. jojoba lub ze słodkich migdałów), trochę cukru i łyżeczkę cynamonu. Peeling całego ciała koniecznie wykonuj dwa razy w tygodniu, masując się dokładnie okrężnymi ruchami – od koniuszków palców u stóp aż po dekolt. Już po miesiącu zauważysz różnicę w stanie swojej skóry.

Unikaj peelingów chemicznych


Choć nie należy zapominać o regularnym złuszczaniu naskórka, to unikaj głębokich, chemicznych peelingów w okresie, gdy skóra jest bardziej eksponowana na promienie słoneczne. Mogą doprowadzić do powstawania przebarwień i podrażnień, a skóra może być bardziej wrażliwa na światło słoneczne. W okresie letnim postaw na delikatne i naturalne kosmetyki.

▶▶ Sprawdź też: Peeling kawowy

Ruch, ruch i jeszcze raz ruch!

Pamiętaj, że jakikolwiek wysiłek fizyczny jest lepszy niż żaden. I naprawdę nie zauważysz żadnych efektów, jeżeli nie wprowadzisz na stałe do swojej codzienności regularnej aktywności fizycznej. Nie możesz biegać? Chodź na długie, kilkukilometrowe spacery z kijkami lub bez. Nie masz możliwości chodzenia na siłownię? Ćwicz w domu przez przynajmniej 15 minut dziennie. Rozciągaj się, przemieszczaj na rowerze zamiast samochodem, pływaj, tańcz, jeźdź na rolkach… Rób cokolwiek, ale ruszaj się! I to każdego dnia. Aktywność fizyczna wpływa także na lepsze radzenie sobie ze stresem, bo zwiększa produkcję dopaminy i serotoniny, czyli hormonów odpowiedzialnych za dobre samopoczucie. Zwiększa też pewność siebie. Naprawdę nie możesz zrobić dla siebie i swojego ciała niczego lepszego, jak tylko ruszać się.

▶▶ Sprawdź też: Ćwiczenia w domu

Przeczytaj również

Jak sobie radzić z podkrążonymi oczami? Kosmetyczka o internetowych poradach
Jak sobie radzić z podkrążonymi oczami? …13446
Co robię, żeby zimą nie mieć popękanych ust?
Co robię, żeby zimą nie mieć popękanych …1158
Jak wykorzystuję owoce dzikiej róży? Przygotowuję kosmetyki, dekoracje i zdrowe desery
Jak wykorzystuję owoce dzikiej róży? Prz…14816
Kolejne artykuły